El Camino Central Forum banner

Overweegt u de aankoop van een 1966 Chevy El Camino? Elk advies of inzicht zou zeker nuttig zijn

5.6K views 29 replies 15 participants last post by  Victor22  
#1 ·
Hallo daar, mede-enthousiastelingen! Ik neem contact met u op voor uw expertise, aangezien ik me verdiep in het proces van het kopen van mijn eerste Chevy El Camino, met name geïnteresseerd in de 1966 Chevy Malibu El Camino, hoewel dit mijn eerste keer is dat ik een auto koop die ouder is dan 2000 auto's. Wat zijn de cruciale factoren die ik moet afwegen bij het overwegen van dit model? Verder bereid ik me voor op een grondige inspectie - alle specifieke aanwijzingen over wat te overwegen tijdens die beoordeling zouden van onschatbare waarde zijn. Ik kijk uit naar uw onschatbare inzichten!

#2 ·
Hallo Marc, welkom uit Europa, dat is een mooie roller!
Ik ben geen expert op deze 2e generatie, maar als je geduld en tijd +$$$$ hebt, dan is ze het waard.
Er zijn genoeg '66 eigenaren op de site, die je kunnen adviseren en helpen.
Gelukkig zijn er veel aftermarket bedrijven die onderdelen kunnen leveren.
Succes met de '66 en geniet van de site!

#17 ·
Hoi Marc, welkom uit Europa, dat is een mooie roller!
Ik ben geen expert op deze 2e generatie, maar als je geduld en tijd +$$$$ hebt, dan is ze het waard.
Er zijn genoeg '66 eigenaren op de site, die je advies kunnen geven en je kunnen helpen.
Gelukkig zijn er veel aftermarket bedrijven die onderdelen kunnen leveren.
Veel succes met de '66 en geniet van de site!

John 🤘
Hey @Indianjohn! Bedankt voor het warme welkom en de aanmoediging! Ja, de '66 El Camino ziet er best cool uit, nietwaar? Geduld en tijd, hè? Begrepen! En, uh, het $$$ gedeelte ook, denk ik! Het is geruststellend om te weten dat er andere '66 eigenaren zijn die me advies kunnen geven. En hoera voor aftermarket onderdelen! Bedankt voor het succes, John! Ik zal het zeker leuk vinden om de site meer te bekijken. Rock on!

#3 ·
Voor mij,
Roest. Ik heb het niet alleen over roest op de carrosserie die je kunt zien.
Ga onder de auto en bekijk het chassis eens goed. Waar de carrosserie is gemonteerd, schokdemperbevestigingen, waar de radiator is gemonteerd. Dat soort dingen. Dit type structurele roest is een PIA om mee om te gaan.

#18 ·
Voor mij,
Roest. Ik heb het niet alleen over carrosserieroest die je kunt zien.
Ga onder de auto en bekijk het chassis eens goed. Waar de carrosserie wordt gemonteerd, schokdemperbevestigingen, waar de radiator wordt gemonteerd. Dat soort dingen.
Dit soort structurele roest is een PIA om mee om te gaan.
Bedankt voor je advies! Roest is zeker een groot probleem, hè? Ik zal er op letten om niet alleen de roest te controleren die ik aan de buitenkant kan zien, maar ook om eronder te kruipen en te kijken. Dat soort roest is echt een pijn om te repareren, hoor ik!
Je bent geweldig om deze tips te delen!

#4 ·
Ziet eruit als de mijne. Primer met een vleugje roest.
Roest zal je grootste probleem zijn met elke oude auto. De oppervlakteroest die door de primer heen komt, maakt niet echt veel uit. Zoek naar verroest metaal rond gebieden die nat kunnen blijven, zoals in de smokkelaarsbox, wielkastlippen, achterlichtranden, rond ramen, enz. Wees grondig en kijk onder de auto naar verroeste bedtorensteunen of gewoon alles met meer dan oppervlakteroest.

#19 ·
Ziet eruit als de mijne. Primer met een vleugje roest.
Roest zal je grootste probleem zijn met elke oude auto. De oppervlakteroest die door de primer heen komt, maakt niet echt veel uit. Zoek naar weggeroest metaal rond gebieden die nat zouden kunnen blijven, zoals in de smokkelaarsbox, de wielkastranden, de achterlichtbehuizingen, rond ramen, enz. Kijk grondig onder de auto naar weggeroeste bedtorensteunen, of gewoon alles met meer dan oppervlakteroest.
Bedankt voor het delen van je ervaring! Dus, roest is de grote schurk als het gaat om oude auto's zoals de El Camino, toch? Begrepen! Ik zal goed opletten voor roestige verrassingen. Waardeer de waarschuwing!

#5 ·
Zoals twee anderen al hebben aangegeven @VinnyD @Vdv8 ...ROEST. Als er ROEST op het frame of de carrosserie zit die door het onderdeel gaat en een gat maakt waar er eerst geen was, loop dan weg. Deze auto's zijn niet zo zeldzaam dat je niet gemakkelijk een andere kunt vinden die geen roest heeft. En tenzij je weet hoe je roest moet repareren, betaal je een paar $$$$ om het te repareren.

#20 ·
Roest zeker, plaatwerk is duur! Welkom op de site en veel succes met uw voorlopige aankoop!
Heel erg bedankt voor het meedoen! Ja, roest is zeker iets om in de gaten te houden - het kan een echte pijn zijn om te repareren en kan veel geld kosten. En bedankt voor het warme welkom! Ik zal er zeker op letten als ik de auto bekijk. Nogmaals bedankt voor de goede wensen!

#7 ·
Het smokkelcompartiment onder het bed, net achter de cabine. Dit is een uitstekende plek voor roest die niet van bovenaf zichtbaar is, je moet onder de auto kruipen en de vloerplanken net achter de cabine onderzoeken op doorroesten. Dit komt heel vaak voor bij deze auto's. Het is geen moeilijke reparatie voor een carrosseriebouwer, maar kan wel kostbaar zijn. Belangrijker dan dat is echter roest in het frame. Te oordelen naar de houding is het zonder motor of transmissie?
Image

Ik ben toevallig dol op de '66 :)

#21 ·
het smokkelcompartiment onder het bed, net achter de cabine. Dit is een uitstekende plek voor roest die niet van bovenaf zichtbaar is, je moet onder de auto kruipen en de vloerplanken net achter de cabine onderzoeken op doorroesten. Dit komt heel vaak voor in deze auto's. Het is geen moeilijke reparatie voor een carrosseriebouwer, maar kan wel duur zijn. Belangrijker dan dat is echter roest in het frame. Te oordelen naar de houding is het zonder motor of transmissie?
View attachment 162322

Ik ben toevallig dol op de '66 :)!
Hé! Bedankt voor de tips! Dus, ik moet controleren op roest en onder de auto kruipen om te zien of er iets achter de cabine zit, toch? Roest in het frame is ook een groot probleem, dat snap ik! De motor is TDL 350 CID LS9 en met automatische transmissie. Ontzettend bedankt voor de tip!

#8 ·
Ja, absoluut roest. Duidelijke titel? Bekijk de goede catalogi voor onderdelen uit 1966: Original Parts Group, National Parts Depot, Classic Industries, Eckler's en Ground Up SS396. Als deze kandidaat-truck uit '66 dingen mist die belangrijk voor je zijn, zijn ze dan verkrijgbaar als reproductieonderdelen? Sommige van deze voertuigen waren destijds een 'one and done', een carrosseriestijl die slechts één jaar werd gebruikt - onderdelen kunnen moeilijk te verkrijgen zijn. Rick

#22 ·
Ja, absoluut roest. Duidelijke titel? Bekijk de goede catalogi voor onderdelen uit 1966: Original Parts Group, National Parts Depot, Classic Industries, Eckler's en Ground Up SS396. Als deze kandidaat-truck uit '66 dingen mist die voor jou belangrijk zijn, zijn ze dan verkrijgbaar als reproductieonderdelen?

Sommige van deze voertuigen waren toen eenmalig, een carrosseriestijl van slechts één jaar - onderdelen kunnen moeilijk te verkrijgen zijn.

Rick
Heel erg bedankt voor je hulp! Iedereen in de reacties zei dat ik op roest moest letten, begrepen! Oh, en ik zal die catalogi zeker bekijken voor onderdelen. Je zei ook dat sommige van deze oldtimers onderdelen kunnen hebben die super zeldzaam zijn omdat ze maar één jaar zijn gemaakt. Dat is goed om te weten! Nogmaals bedankt voor de tips, ik waardeer het echt!

#23 ·
Het zou zoveel gemakkelijker zijn voor je geldclip, en een stuk minder Advil, door er een te vinden die je leuk vindt, die al schoon, glanzend en klaar is voor gebruik... En dat is slechts mijn bescheiden mening.

Jake
Hé! Bedankt voor je advies! Dus, je suggereert dat het misschien gemakkelijker en goedkoper is om een Chevy El Camino te kopen die al in goede staat verkeert, toch? Begrepen! Bedankt voor de tip!

#10 ·
Jake - er zit ZO VEEL wijsheid in je woorden hierboven. Tenzij iemand de waanzin heeft zoals ik om dit soort auto-redding niet één keer maar twee keer te hebben gedaan - 70 El Camino en nu weer bezig met een 70 Pontiac Catalina cabriolet - raad ik het niet aan. Koop er gewoon een die al door iemand anders is gedaan - dit bespaart je geld en zorgt ervoor dat je sneller in een toonbare, berijdbare EC komt.

Rick

#12 · (Edited)
Beslis of je een auto wilt bouwen of een auto wilt bezitten. Financiën zorgen ervoor dat veel mensen een project aangaan die eigenlijk geen autobouwer willen zijn; dit leidt er meestal toe dat de auto later in stukken en met verlies wordt verkocht.

Een auto terugbrengen tot een respectabele bestuurder is een enorme taak en zeer lonend, maar het vereist liefde voor dat proces, de liefde voor het eindproduct blijkt zelden voldoende om het voor elkaar te krijgen.

Een 66 wordt goed ondersteund in de aftermarket en omdat het een Chevy is, is het precies zoals de rest van de Chevrolet-lijn door het hele tijdperk, dus onderdelen en aanwijzingen over hoe je de systemen moet doorlopen zijn er in overvloed. Die auto is een goede kandidaat voor een bouwer; dus je hoeft alleen maar te beslissen of je een bouwer wilt zijn.

Zo niet, dan kun je waarschijnlijk beter een solide en gespoten runner kopen 😉

#24 ·
Beslis of je een auto wilt bouwen of een auto wilt bezitten. Financiën zorgen ervoor dat veel mensen een project aangaan die eigenlijk geen autobouwer willen zijn; dit leidt er meestal toe dat de auto later in stukken en met verlies wordt verkocht.

Een auto terugbrengen tot een respectabele bestuurder is een enorme taak en zeer lonend, maar het vereist liefde voor dat proces, de liefde voor het eindproduct blijkt zelden voldoende om het voor elkaar te krijgen.

Een 66 wordt goed ondersteund in de aftermarket en is als Chevy precies hetzelfde als de rest van de Chevrolet-lijn door het hele tijdperk, dus onderdelen en aanwijzingen over hoe je de systemen moet doorlopen zijn er in overvloed. Die auto is een goede kandidaat voor een bouwer; dus je hoeft alleen maar te beslissen of je een bouwer wilt zijn.

Zo niet, dan kun je waarschijnlijk beter een solide en geschilderde runner kopen 😉
Hoi daar! Ontzettend bedankt voor het delen van je gedachten. De grote vraag is hier dus of ik klaar ben om een auto te bouwen of er gewoon een wil bezitten die al klaar is, toch? Als ik de uitdaging aankan, kan het een geweldige keuze zijn voor een project, maar ik ben niet echt van het bouwen, ik zal het heroverwegen volgens je advies.

#13 ·
Mijn 66 kwam uit Californië en zag er best goed uit. Ik heb hem in principe kaal gemaakt en de ergste roest zat aan de onderkant van de A- en B-stijlen, en ik moest plaatwerk aanbrengen achter de achterwielen. Er zat ook roest aan de onderkant van de achterruit, waar ook plaatwerk nodig was. Hij had ook een paar kleine deukjes gehad in zijn leven die gewoon waren dichtgesmeerd, dus dat moest er allemaal uit. De regenpijpen moesten opnieuw worden opgebouwd, net als de onderste hoeken aan de achterkant van de laadbak.
Ik denk dat ik wist dat het chassis en de vloer goed waren, dat kon ik zien, maar in een 58 jaar oude auto zit er wel ergens roest, tenzij hij goed is gerestaureerd.
Begin me niet eens over de motorrevisie!!!!!
Hoe dan ook, ik ben dol op de 66, het was de enige auto die ik altijd al wilde hebben, dus ik heb geen spijt van de kosten, want ik zal hem nooit verkopen.

#25 ·
Mijn 66 kwam uit Californië en zag er best goed uit. Ik heb hem in principe kaal gemaakt en de ergste roest zat aan de onderkant van de A- en B-stijlen, en ik moest reparatiepanelen achter de achterwielen plaatsen. Er zat ook roest aan de onderkant van de achterruit, waar ook een reparatiepaneel nodig was. Hij had ook een paar kleine deukjes gehad in zijn leven die gewoon waren dichtgesmeerd, dus dat moest er allemaal uit. De regenpijpen moesten opnieuw worden opgebouwd, net als de onderste hoeken aan de achterkant van de laadbak.
Ik denk dat ik wist dat het chassis en de vloer goed waren, dat kon ik zien, maar in een 58 jaar oude auto zit er wel ergens roest, tenzij hij goed is gerestaureerd.
Begin me niet eens over de motorrevisie!!!!!
Hoe dan ook, ik ben dol op de 66, het was de enige auto die ik altijd al wilde hebben, dus ik heb geen spijt van de kosten, want ik zal hem nooit verkopen
Klinkt alsof je '66 Chevy El Camino een echte parel is! Het repareren van die roestplekken en deuken moet een flink project zijn geweest. Klassieke auto's zoals de jouwe hebben zeker hun eigenaardigheden!

#16 ·
#15 ·
Hoi daar, mede-enthousiastelingen! Ik neem contact met u op voor uw expertise, aangezien ik me verdiep in het proces van het kopen van mijn eerste Chevy El Camino, met name geïnteresseerd in de 1966 Chevy Malibu El Camino, hoewel dit mijn eerste keer is dat ik een auto koop die ouder is dan 2000 auto's. Wat zijn de belangrijkste factoren die ik moet afwegen bij het overwegen van dit model? Verder bereid ik me voor op een grondige inspectie - alle specifieke aanwijzingen over wat ik tijdens die beoordeling moet overwegen, zouden van onschatbare waarde zijn. Ik kijk uit naar uw onschatbare inzichten!

View attachment 162311

View attachment 162312
Als hij stuurbekrachtiging heeft, moet u controleren op roest in het chassis waar de stuurbekrachtiging op het chassis is gemonteerd. Verwijder ook de schroeven van het plastic inzetstuk-opbergvak achter de bestuurdersstoel en verwijder het plastic inzetstuk. Als er roest in dat gebied zit, is het gebied van de achterruitbekleding waarschijnlijk verroest en komt er water in het gebied en ook in het smokkelaarsgedeelte. Alle genoemde dingen kunnen duur zijn om te repareren. Kijk onder de dashboardconstructie voor doe-het-zelf bedrading toevoegingen/wijzigingen, controleer ook alle lichten, lampen, meters en claxon op de juiste werking. Problemen met de bedrading, inclusief dashboardlampen, kunnen moeilijk op te lossen en duur zijn om te repareren (vergeet niet de achteruitrijlampen te controleren). Succes!

#27 ·
Als hij stuurbekrachtiging heeft, moet u controleren op roestig chassis waar de stuurbekrachtigingseenheid op het chassis is gemonteerd. Verwijder ook de schroeven van het plastic inzetstuk achter de bestuurdersstoel en verwijder het plastic inzetstuk. Als er roest in dat gebied zit, is het gebied van de achterruitbekleding waarschijnlijk verroest en komt er water in het gebied en ook in het smokkelaarsruimte. Alle genoemde dingen kunnen duur zijn om te repareren. Kijk onder de dashboardmontage voor doe-het-zelf bedrading toevoegingen/wijzigingen, controleer ook alle lichten, lampen, meters en claxon op de juiste werking. Problemen met de bedrading, inclusief dashboardlampen, kunnen moeilijk op te lossen en duur zijn om te repareren (vergeet niet de achteruitrijlampen te controleren). Succes!
Bedankt voor de geweldige tips! Ik zal uitkijken naar roest rond de plek die u noemde. Ik zal ook onder het dashboard controleren op vreemde bedrading en ervoor zorgen dat alle lichten, meters en claxon goed werken.

#28 ·
Hé, veel dank voor de tips, mensen! Puttend uit ieders advies, heb ik de auto zorgvuldig onderzocht en een gedetailleerde VIN-check uitgevoerd om er zeker van te zijn dat alles in orde was. Tijdens een snelle Google-zoekopdracht kwam ik een aanbeveling tegen om te zoeken naar 'window sticker by DVH'. Ik ontdekte een site die kentekenzoekopdrachten aanbiedt en gebruikte prompt de VIN om de window sticker op te halen. Voila! Ik vond de informatie die ik nodig had. Het is ongelooflijk bevredigend om de vruchten van een beetje onderzoek te zien. Nogmaals bedankt voor de tips, jullie zijn allemaal absolute legendes!

#29 ·
Hoi daar, mede-enthousiastelingen! Ik neem contact met u op voor uw expertise, aangezien ik me verdiep in het proces van het kopen van mijn eerste Chevy El Camino, vooral geïnteresseerd in de 1966 Chevy Malibu El Camino, hoewel dit mijn eerste keer is dat ik een auto koop die ouder is dan 2000 auto's. Wat zijn de belangrijkste factoren die ik moet afwegen bij het overwegen van dit model? Verder bereid ik me voor op een grondige inspectie - alle specifieke aanwijzingen over wat te overwegen tijdens die beoordeling zouden van onschatbare waarde zijn. Ik kijk uit naar uw onschatbare inzichten!

View attachment 162311

View attachment 162312
Ik heb een El Camino uit 1966, het was het Mailbu-embleem op het dashboardkastje. Wat voor mij geen zin heeft. Ik heb de mijne gerestaureerd en het duurde 5 jaar en 6 maanden en bijna 40.000 dollar. Ik heb 20.000 dollar betaald voor carrosseriewerk, 5.000 dollar voor verf (de winkel wilde 18.000 dollar) zijn ze 🤪! Het is verf! Ik heb 12.974 dollar betaald. Voor een hemelbekleding, een bank, deurpanelen en tapijt en een dashboard. De winkel heeft het interieur NIET afgemaakt. De roestige dashboardtopper is niet vervangen. Ik heb GEEN tochtstrips voor de ramen, dus als het water tussen de deur en de deurpanelen komt, kan het weer vernield worden! Geen gaspedaal, geen tapijtplank achterin, alleen blank metaal, geen binnenverlichting, geen vleugelraamsloten. Geen raamslinger.
Toen ik mijn auto ophaalde, had hij GEEN benzine en was hij erg vies. Breng NOOIT een auto naar Wasatch customs in Layton Utah. Ze zuigen